Långhelg!

Hej! 
 
How you doin'? (Joey<3) Snart har första skolveckan gått här i Bozeman och det har gått hur bra som helst. Mitt schema är jätteskönt och jag har max tre lektioner om dagen. Så här ser mitt schema ut:
 
Måndag: 10.00-10.50 Earth Science
               11.00-11.50 Tyska 2 
Tisdag: 12.15-13.30 Nutrition
Onsdag: 8.00-9.50 Labb i Earth Science
              10.00-10.50 Earth Science 
              11.00-11.50 Tyska 2
Torsdag: 12.15 Nutrition
Fredag: 10.00-10.50 Earth Science
             11.00-11.50 Tyska 2
             13.00-16.00 Acting for non majors
 
Förra måndagen var det Orientation for all International Students. Det var obligatoriskt och alla internationella studenter samlades i en stor sal på skolan och fick massor av information om skolan, regler, hur dagen var upplagd, etc. Jag träffade min rumskompis, Sila, på morgonen och vi gick tillsammans med hennes klasskompisar från Turkiet till salen vi skulle samlas i. Dagen flöt på och vi gjorde olika aktiviteter med andra internationella studenter.
På tisdagen hände det inte så mycket. Jag gick på ett möte om hur man väljer vilka kurser man vill läsa och sen gick jag och ändrade mitt Major från Business till University Studies. University Studies är till för de som inte vet vad de vill ha som Major och man kan välja kurserna helt själv. Jag betsämde mig i sista sekund att Business inte var någonting för mig och jag är glad att jag tog det beslutet.
På onsdagen kom alla nya amerikanska studenter och det hölls en välkomstpickninck som alla var inbjudna till. På torsdagen och fredagen hade skolan anordnat en slags festival som hette CATAPALOOZA. Olika klubbar i skolan, Cheerleadingteamet, Fraternities och Sororities och andra människor hade ställt upp bord längs The Mall, en bred väg som går genom hela skolområdet, och ville att folk skulle gå med i deras klubbar. Hos vissa kunde man vara med i en tävling och jag gick faktiskt med i en tävling hos sminkmärket Mary Kay. Gissa vad som hände några dagar senare? Jag vann! Blev sjukt förvånad för jag vinner typ aldrig någonting. Jag vann en dag då jag kan ta med mig några vänner och gå och få råd om hur man tar hand om sin hy och hur man kan sminka sig. Sen kommer vi att få en facial (vet inte hur jag ska översätta haha) och jag kommer att få en gratis present eftersom jag vann :D 
På fredagen den veckan var det även ett event på kvällen som hette Legend of the Bobcat. Alla nya studenter var inbjudna till skolans sporthall där de välkomnade oss och det var folk som uppträdde. Efter uppträdandet kunde man vara med i olika tävlingar där man kunde vinna låtsaspengar och med låtsaspengarna kunde man hämta ut olika priser. Jag hade så mycket pengar så att jag kunde hämta ut en stor handduk och en t-shirt. Senare på kvällen blev jag även inbjuden av min Buddy, en som hjälper nya studenter på skolan, till en fest hos en fraternity. Huset låg så långt bort så jag hade sjukt svårt att hitta det haha. Jag kom fram som tur var och hängde lite med min Buddy och hennes vänner. Det var kul :) Under helgen så chillade jag bara med Sila och hennes vänner.
 
CATAPALOOZA
 
Pool night 
The Mall
Första dagen på Orientation, massor av brasilianare. 
Skolans Football Stadium
Jag lutar mig mot ett räcke. Fantastisk vy bakom mig!
Skolans maskot och två random människor dansar.
Var tvungen att köpa haha.
Jag och Sila!
Legend of the Bobcat. Maskoten kom åkandes in på en traktor haha.
På väg till festen. Förstår inte varför de inte har några lampor förutom i korsningarna?!
 
Som sagt, i måndags började skolan och det var kul. I fredags efter skolan så spelade jag lite biljard med Ekrem, en av Silas vänner (Sila är min rumskompis), sen gick vi till en fest på kvällen med några som Ekrem känner. Vi var där en stund och det var kul men sen sa någon att någon hade ringt polisen så vi bestämde oss för att dra till ett annat hus och chilla där. Igår åkte jag, Sila och några till till ett köpkvarter och shoppade lite. Det är sjukt billigt här! Jag köpte två par NIKE Free Run för 109 dollar!! Det är billigt! Jag köpte också en svart kofta på GAP för halva priset och en parfymen Lola från Marc Jacobs för 30 dollar. :D Något som inte är billigt här är alla skolböcker... Förstår inte varför det är så himla dyrt?! Det som är bra dock är att man kan lämna tillbaka böckerna när kurserna är avslutade och få en del av pengarna tillbaka.
 
Den här helgen är vi lediga i tre dagar eftersom det är Labor Day imorgon här i USA. Vet inte riktigt vad det innebär men det är alltid skönt att vara ledig från skolan :D På lördag nästa vecka börjar Football-säsongen och första matchen är då. Ska definitivt gå! Biljetterna är gratis om man är student men man måste se till att vara ute i god tid för de kommer säkert att gå åt snabbt. Idag ska jag bara chilla. Har blivit medlem hos Netflix och där finns det ju sjukt mycket att titta på... så det ska jag nog göra idag. 
 
Hoppas ni har det bra där hemma och förlåt för ett långt inlägg haha.
Saknar er! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

1. Kul blandning av ämnen som du har valt!
2. Fin solnedgångsbild på "The mall"
3. Smakade de svenska fiskarna som de svenska? ;)

Svar: 1. Ja det är kul! Jag är jättenöjd! :)2. Verkligen! Så vackert!
3. Haha nej de smakar annorlunda, inte jättemycket annorlunda men man kan ändå känna en viss olikhet :P
Maria Forslind

2014-09-11 @ 21:03:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0