2:a januari 2014

Hej! 
Nu är det nytt år. Idag har jag jobbat. Eller tja, jobbat och jobbat, jag har inventerat och det var inte så ansträngande. Det enda som var jobbigt var att jag behövde gå upp kvart i fem imorse så nu är jag ganska trött. Ska försöka gå och lägga mig tidigt ikväll så att jag orkar gymma imorgon. Ska försöka uppfylla mina löften som jag har lovat mig själv ;)
 
Nyårsafton var trevlig. Började dagen med några avsnitt av Gossip Girl och sen fixade jag mig och åkte in till stan för att äta middag med Hedda, Anna, Martin och hans kompis. Vi åt på Steakhouse Barbeque på Kungsgatan och det var väl en helt okej restaurang. Maten var sådär, de hade en annan meny just för nyårsafton och det var bara dyrt och tråkigt. Efter middagen promenerade (snarare sprang måste jag faktiskt säga!) vi till Stureplan och vidare till Centralen. Där skiljdes vi åt och jag tog tunnelbanan till Rissne för att möta upp Matilda och gå på en fest. Det var trevligt där men jag och Matilda kände oss lite annorlunda klädda. Tjejerna som hade festen har ett band där de spelar någon slags sjuttiotalsrock, eller vad man ska kalla deras genre, och de hade utsvängda byxor. Deras kompisar var typ hippies haha så man kände sig lite som en outsider :P Men det var kul ändå :)
 
Igår gjorde jag inte så mycket, kollade på Gossip Girl, tog en promenad med mamma och pappa och kollade upp några skolor i USA. Måste ha flera val för man vet ju inte om man blir antagen eller inte men här är två skolor som jag är intresserad av: 
 
Montana State University
 
Husson University i Maine
 
Båda skolor ser jättemysiga ut! Dock är Montana State mycket större än Husson så det kanske är bättre med en mindre skola... Men jag vet inte, jag tycker ju om Montana State... Vi får se vad det blir!
 
Nu ska jag äta mat. Ha det bra! 

Kommentarer
Postat av: Anna

Det ser ut att vara väldigt fin natur på båda orterna i alla fall! :)

Svar: jaa!! Som jag sa till dig idag så blir det förhoppningsvis Montana :)
Maria Forslind

2014-01-02 @ 21:50:51
Postat av: Anna

Tycker Montana verkar finare :D haha

Svar: Aa jag med! :D
Maria Forslind

2014-01-14 @ 13:50:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0