The Great Gatsby

Hej!
 
Nu är det måndag igen och imorgon är det oktober. Tiden går så fort! Idag har jag varit i skolan och haft en föreläsning och ett seminarium. Vi pratade om poesi på seminariet och det var riktigt tråkigt. Höll på att somna haha och precis då frågade min lärare om jag hade något jag ville tillägga till det vi pratade om. Det kändes som att man var tillbaka i högstadiet igen! Pratade lite i alla fall när vi hade gruppdiskussion men det var mest för att hon tittade på mig när vi skulle börja haha. Såklart så hade vi tänkt helt annorlunda än resten av "klassen".... Åkte sen till jobbet och jobbade i tre timmar och nu sitter jag här och tänker absolut inte plugga ikväll! Fick en liten klump i magen nu när jag skrev det men va fan, jag pluggade hela helgen ju!
 
På onsdag ska jag, Henrik och mamma och pappa gå och se Monica Z på bio. Undrar om jag syns som statist? Det vore coolt om jag gjorde det! Vi får se på onsdag ;) På torsdag åker jag till HEDDA! Yey det kommer att bli roligt! Ser fram emot bullbaket haha :P
 
Nu tänkte jag titta på The Great Gatsby. Har nästan läst ut boken (är på sista kapitlet) och skulle vilja se hur den är som film. Tycker faktiskt att den har en bra handling, det gick lite trögt i början för mig men sen flöt det på. Läs den om ni inte redan har gjort det!
 
Har inga roliga bilder att visa (glömde ju min kamera på planet till New York...) så det får bli en bild på mig :D
 
Här står jag på Navy Pier i Chicago. Ser lite trött ut haha :P
 
Ha det bra!
 
 

Kommentarer
Postat av: urban

najs man najs!

Svar: yeeeeeeeeeaaaaaaaaaahhhhhhhhhh!
Maria Forslind

2013-09-30 @ 23:23:53
Postat av: hedda

ååååh det är ju världens bästa bok!! Brukade smita in på toan och läsa den på sommarjobbet förra året hahah...
SKA BLI SÅ NAIZ ATT HA DIG HÄR <3 taggad!!!!!!! <3<3<33<3<3

Svar: Ja den är jättebra! Filmen var bra också :) Det var jetenaiz att vara hos dig!!! Hälsa suzyyyyy! <3<3<3
Maria Forslind

2013-10-01 @ 08:37:53
URL: http://aupairhedda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0