Sorry!

Hej! Förlåt för dålig uppdatering! Skolan tar mycket plats nu så jag har nästan ingen tid till annat. Det är jäkligt mycket att läsa och det tar tid! Tycker det är sjukt frustrerande att läsa texter som aldrig tar slut. Igår läste jag engelsk grammatik på lite mer än 60(!) sidor och jag blev galen för det kändes som att det aldrig blev färre och färre sidor utan tvärtom. Nyss läste jag en short story av Edgar Allan Poe på 22 sidor. Fattade typ hälften av det som stod haha. Vi ska diskutera den och några texter till imorgon på seminariet vilket känns... läskigt! Efter middagen blir det mer plugg! Har varit i skolan från tio till tre idag och haft föreläsningar hela tiden så jag känner att jag behöver en paus. 
 
Imorgon har vi som sagt ett seminarium, sen slutar vi och sen ska jag jobba från halv tre till stängning. KUL. Men jag är ledig i helgen som tur är, måste dock plugga så man blir inte så ledig.
 
Just det! I tisdags när jag jobbade så var det två killar som försökte sno en hel kundvagn full med mat på ca 4500 kr. De gick ut via ingången och en kund såg det och sprang och berättade det för oss. Så jag låste min låda mitt under ett köp hahah och sprang ut tillsammans med en annan tjej som jobbar där och försökte få tag i killarna. De såg att vi kom springandes och släppte vagnen och började springa. De var på väg att lasta in allt i en stor Van som en annan kille ägde och (det är nu det blir förvirrande) han påstår att han inte har någonting med de andra killarna att göra och att de försökte sno hans bil. Men andra kunder påstod att de hade sett honom med de och hjälpt dem att fylla kundvagnen med varor. Han försökte förklara för mig att han precis hade handlat och att han var oskyldig och han ville t.o.m. att vi skulle ta hans registreringsnummer för att visa att han inte hade gjort något fel. Jag trodde att han hade handlat nyss och sa att jag hade sett honom men efter ett tag så blev jag helt osäker. Speciellt efter att en annan kund sagt att han ljög och att han hade hjälpt de andra killarna. Haha pinsamt för mig men man tänker ju inte så klart i såna situationer. Jag fick värsta adrenalinkicken haha. Polisen kom i alla fall och pratade med några andra som jobbade där. Tydligen så vet de vilka killarna är, en har gått i samma klass som en av dem. Men asså, hur dum kan man vara egentligen, sno varor klockan fem på eftermiddagen när det både är ljust ute och mycket folk i butiken? Plus i en butik där det jobbar personer som vet vem man är! Vet inte om de fick fast killarna, ska höra imorgon ;)  
 
Nu ska jag laga middag. Ha det bra!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0