Home sweet home

Hej på er! Nu är jag äntligen hemma från Tyskland. Kom egentligen hem igår men jag var så himla trött så jag bloggade inte.
Jag har haft det underbart borta i Tyskland. Gud, vad jag älskar det landet! Landskapet, språket, deras musik. Alles! Kommer definitivt att flytta dit när jag blir äldre! Dock var maten inte en höjdare. Särskilt inte när man inte får äta grönsaker. Bratwurst, schnitzel och currywurst är visserligen gott men man börjar ju tröttna på det efter ett tag ;)
Vi tävlade i en körfestival som heter Harmoni Festival som låg i en stad som heter Limburg. Det gick jättebra för oss. Vi fick ett guld och tre silver! Det är väldigt bra med tanke på att vi bara sjungit tillsammans i två år och tävlade mot körer som har sjungit tillsammans betydligt längre. 
Såg också en sjuuuuuuuuuuukt snygg tysk på festivalen! Oh my God, jag dooog! Fick väldigt mycket ögonkontakt med honom :) Han var en blandning mellan de två snyggaste männen på jorden: Christoph Schneider och Mario Cimarro. Gick fram och snackade med honom. Var bara tvungen att säga till honom att han var sjukt snygg. Dock visade det sig att han hade en flickvän. Men jag fick i alla fall snacka med honom och jag fick värsta självförtroendeboosten efteråt! :D
Resan dit och hem gick bra men det var väldigt segt. Att sitta på en buss i 20 timmar är inte så roligt. Sov i och för sig halva resan ;)

Utanför skolan innan bussen kommit. 

När vi kommit till Malmö tog vi en färja över till Travemünde. Fin utsikt över Öresundsbron.

På festivalen. Här i mattältet.

Invigningen. En kör från Uganda uppträdde.

Kören taggar inför första tävlingen.

Jag tar en outfitbild.

Det kom ett åskväder på söndagen.

Killarna tävlar som manskör.

Vi tar emot priser.

Den snygga killen såg mest ut som Mario Cimarro...

...men det fanns lite Schneider i honom också. ;)  


Det blev en liten bildbomb idag.
Imorgon har treorna utspring i skolan. Snyft! Vill inte att de ska ta studenten. Men nästa år är det min tur! :D

Nu får ni ha en bra kväll! Puss!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jättefina bilder från Tyskland! :D

2011-06-10 @ 21:16:07
Postat av: Maria

Tack!! :)

2011-06-10 @ 23:50:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0