Engel

Sitter och lyssnar på Rammsteins "Engel". Extremt bra. En av deras bästa låtar. 
Följde med mamma och storhandlade idag. Sen blev det middag och efterrätt. Efterrätten var jordgubbar med glass. Mums! Så jävla gott. 
Mina brorsor hade några polare här nyss. De "jammade" :P Hade med sig trumset och gitarrer och en bas. Medan de höll på och spelade satt jag och päronen och tittade på WALL-E. Jag älskar den filmen! Han är så himla söt! För er som inte har sett filmen så handlar den i stort sett om att vi människor har förbrukat alla jordens resurser och skräpet har tagit över. Människorna har flytt ut i rymden och levt där i ett rymdskepp i över 700 år. Lata och feta har de ingen aning om vad som hänt med deras planet. 
Vi måste verkligen göra någonting nu för att rädda jorden så att våra barnbarnsbarn får en framtid. Vi måste sluta skräpa ner vår planet och missbruka jordens resurser annars kommer mänskligheten så småningom att dö ut. Om alla hjälper till så kommer vår jord att må mycket bättre. Och tänk nu inte "varför ska jag hjälpa till när ingen annan gör det?". Minsta lilla man gör räknas. Det kan vara vad som helst. Källsortering, ta tåget istället för bilen, plantera nya träd, handla ekologiskt, byta ut sina lampor till lågenergilampor. Det finns massor man kan göra. Vi måste verkligen göra allt för att värna om vår jord. Vårt hem.


Detta ska vara vår framtid, inget annat. Puss.  

Kommentarer
Postat av: U

Du är så klok Bert, så klok. <3 ...vill bara fråga...hur ser du ut när du ligger ner?

2011-06-24 @ 01:17:15
Postat av: B

åh tack :) <3 höhö ja du... jag ser ut som du Urbaniii!

2011-06-24 @ 14:13:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0